Poveikis sveikatai svorio. Mitybos poveikis sveikatai | Kalorijų skaičiuoklė


Nutukimo poveikis sveikatai ir jo kontrolės principai Siųsti draugui: Skaitykite forume: Dalintis: Pasaulio sveikatos organizacijos teigimu, nutukimas — didžiausia nepripažinta visuomenės sveikatos problema, turinti reikšmingą poveikį sergamumui ir mirtingumui visame pasaulyje. Nutukimo sukeltų sveikatos sutrikimų ekonominė žala skaičiuojama milijardais. JAV ji sudarė mlrd. Europos valstybėse tiesioginės išlaidos, susijusios su nutukimu, sudaro proc.

Netiesioginės išlaidos, t. JAV mokslininkai suskaičiavo, kad nutukusiems žmonėms sumažinus kūno svorį 10 proc. Didėjant kūno svoriui, didėja sergamumas lėtinėmis ligomis ir mirštamumas nuo jų.

Svorio metimo poveikis sveikatai Kodėl metant svorį mityba yra svarbiausia dalis pigūs ir veiksmingi būdai numesti svorio Sulieknėti norite pakoregavę vien tik mitybą: Sujeta įspėja, kuo rizikuojate taip darydami   21 Metant svorį, nori nenori tenka grįžti prie suvartotų ir sudegintų kalorijų santykio: suvartokite mažiau nei sudeginate ir sulieknėsite. Laikantis dietos, kurią sudaro nedaug angliavandenių turintys maisto produktai, galima greitai numesti perteklinį vandens svorį, tačiau jos laikytis nerekomenduojama. Vadovaujantis šia dieta, galima lengvai apsigauti ir greitai susigrąžinti prarastus kilogramus vėl pradėjus valgyti daugiau angliavandenių turinčius maisto produktus. Asanos - Pranajama - Šavasana - Vegetarinė mityba - Pozityvus mąstymas.

Nutukę žmonės dažniau serga cukriniu diabetu, nepriklausomu nuo insulino. Per paskutiniuosius 30 m. Nerimą kelia tai, kad ši poveikis sveikatai svorio vis dažniau nustatoma jauniems žmonėms bei paaugliams.

Nutukus padidėja ląstelių rezistentiškumas insulinui, kraujyje padidėja insulino koncentracija, vėliau ir gliukozės koncentracija. Nutukusiems žmonėms didėja rizika susirgti išemine širdies liga, nes sutrinka jų lipidų apykaita: kraujyje padidėja mažo tankio lipoproteinų cholesterolio, trigliceridų koncentracija, sumažėja didelio tankio lipoproteinų cholesterolio koncentracija.

Nutukusiems asmenims dažniau padidėja arterinis kraujospūdis. Nutukimas sunkina arterinės hipertenzijos kontrolės galimybes: reikia vartoti daugiau medikamentų, didesnes jų dozes. Tyrimų metu nustatyta, kad yra ryšys tarp nutukimo ir susirgimo vėžiu. Nutukimas laikomas storžarnių, krūties vėžio pomenopauzės metu, gimdos gleivinės endometriumoinkstų vėžio ir stemplės adenokarcinomos rizikos veiksniu.

Nutukus minėtų lokalizacijų vėžio rizika padidėja proc. Sumažinus nutukusių žmonių svorį, per vienerius metus Europos Sąjungos šalyse būtų galima išvengti 36 naujų vėžio atvejų: 12 krūties vėžio, 14 gimdos gleivinės vėžio ir 21 storosios žarnos vėžio atvejų.

Mitybos poveikis sveikatai

Vienas iš galimų patogenezinių mechanizmų, kuriais būtų galima paaiškinti ryšį tarp nutukimo ir vėžio, yra endogeninių hormonų metabolizmo pokyčiai. Nutukusių moterų kraujyje pomenopauzės metu padidėja biologiškai veiklių estrogenų koncentracija, todėl padidėja krūties ir gimdos gleivinės vėžio rizika.

Ilgalaikis insulino koncentracijos kraujyje padidėjimas gali būti storosios žarnos ir gimdos gleivinės vėžio rizikos veiksnys. Nutukusiems asmenims į stemplę dažnai patenka rūgštus skrandžio turinys, kuris gali skatinti stemplės adenokarcinomos išsivystymą.

Svoris - Sveikas Žmogus

Nutukę žmonės dažniau serga tulžies pūslės ligomis: uždegimu, akmenlige. Jiems skauda sąnarius, ypač kelių, juosmeninės stuburo dalies.

Jie dažniau jaučia oro trūkumą, miegant kartais sustoja kvėpavimas miego apnėja. Žmonių, turinčių antsvorio, psichinė savijauta būna prastesnė, jie dažniau jaučia nepasitenkinimą savimi negu normalaus svorio žmonės.

poveikis sveikatai svorio

Nutukimo poveikį sveikatai geriausiai apibūdina Švedijos mokslininkų atlikti skaičiavimai, kurie rodo, kad 3,7 proc. Kūno svoris vertinamas pagal kūno masės indeksą.

KMI netinka šių žmonių grupių kūno svoriui vertinti: augančių vaikų ir paauglių vertinamas pagal fizinės raidos lenteles ; senyvo amžiaus žmonių, kai sunku tiksliai poveikis sveikatai svorio jų ūgį; labai raumeningų sportininkų ir nėščių moterų. Nustatyta, kad ligų išsivystymo rizikai yra svarbus ne tik antsvoris, bet ir riebalų pasiskirstymas kūne.

Riebalų pasiskirstymui kūne vertinti matuojama liemens apimtis. Esant pilviniam nutukimui dažnai nustatomas metabolinis sindromas, kuriam būdinga padidėjusi gliukozės ir trigliceridų koncentracija kraujyje, sumažėjusi didelio tankio lipoproteinų koncentracija, mesti svorį ar mano svorio metimas lėtėja hipertenzija, padidėjusi insulino koncentracija kraujyje.

Paskutiniais dešimtmečiais nutukimo paplitimas visame pasaulyje didėja. Per 20 m. JAV gyventojų buvo nutukę. Nutukusių vaikų poveikis sveikatai svorio paauglių dalis išaugo beveik tris kartus.

Nutukimas ypač plinta besivystančiose šalyse, pereinančiose į rinkos ekonomiką, kur išlieka ir nepakankamo maitinimosi, badavimo problema. Lietuvoje jau pirmųjų epidemiologinių tyrimų, atliktų beveik prieš 30 m. Poveikis sveikatai svorio žmonių gyvensenos tyrimo duomenimis, m.

Lietuvoje buvo 11 proc. Tarp vyresnio amžiaus asmenų nutukusių žmonių daugėja. Nustatytas nutukimo paplitimo ryšys su išsilavinimu ir gyvenamąja vieta. Aukštesnio išsilavinimo moterys rečiau nutunka negu žemesnio išsilavinimo. Nutukimas labiau paplitęs tarp kaimo moterų negu tarp miesto. Nutukusių žmonių skaičiaus didėjimas siejamas su pasikeitusia gyvensena. Pagrindinė nutukimo priežastis — disbalansas tarp su maistu gautos ir išeikvotos energijos. Šiuolaikinė maisto pramonė pateikia žmogui gausybę perdirbtų didelės energinės vertės produktų, kuriuose yra daug riebalų, cukraus, mažai maistinių skaidulų.

Globalizacija išstumia tradicinius maisto ruošimo būdus. Žmonės vis dažniau renkasi greitai paruošiamą maistą, pusfabrikačius, dažnai užkandžiauja, todėl su maistu gauna daug energijos.

Tuo tarpu energijos eikvojimas fizinei veiklai nuolat mažėja. Modernizuojant gamybos procesus išnyksta sunkus fizinis darbas. Laisvalaikio metu žmonės daug laiko praleidžia prie televizoriaus ar kompiuterio. Nejudra tampa riebalai negali numesti svorio norma.

Nutukimas: poveikis sveikatai - Nutukimas - tiksliai.lt

Šiuolaikinė visuomenė gyvena aplinkoje, skatinančioje nutukimo plitimą. Siekiant sustabdyti nutukimo epidemiją, būtina keisti aplinką, sudaryti žmonėms sąlygas pasirinkti sveiką maistą ir poveikis sveikatai svorio fiziškai aktyviems. Profilaktika būna sėkmingesnė tada, kai priemonės vykdomos valstybės mastu: tinkama maisto produktų kainų politika, skatinanti sveiką mitybą; įstatymais reguliuojamas maisto medžiagų ir energijos kiekio žymėjimas ant maisto produktų pakuočių; didelės energinės vertės maisto produktų saldumynų, vaisvandenių, bulvių traškučių ir kt.

poveikis sveikatai svorio

Nutukimo kontrolės programos tikslai: 1 normalaus svorio žmonėms nepriaugti svorio nutukimo profilaktika ; 2 sustabdyti nutukusių žmonių antsvorio augimą; 3 sumažinti nutukusių žmonių kūno svorį; 4 išlaikyti stabilų kūno svorį žmonių, kurie jį sumažino.

Žmogus privalo žinoti savo kūno svorį ir mokėti jį vertinti. Esant nutukimui reikėtų kreiptis į bendrosios praktikos gydytoją, kad jis įvertintų paciento sveikatos būklę ir patartų, kaip sumažinti kūno svorį. Lietuvoje kuriasi nutukimo kabinetai, kuriuose dirbantys specialistai yra pasirengę padėti. Svarbu užsibrėžti realų tikslą, kiek poveikis sveikatai svorio svorio norima netekti. Jei žmogus labai nutukęs, nereikia siekti idealaus svorio.

Tyrimų duomenys rodo, jog pakanka sumažinti kūno svorį proc. Kūno svorį reikėtų mažinti po truputį. Pirmąją savaitę patartina numesti 1 kg, o vėliau — 0,5 kg per savaitę.

poveikis sveikatai svorio

Labai mažos energinės vertės dietos kcal ir mažiau taikomos retai, kai yra labai didelė nutukusiems pasireiškiančių ligų rizika. Svoris sumažėja per trumpesnį laiką, bet sunku išlaikyti jį stabilų.

Nuorodos kopijavimas

Jokiu būdu negalima taikyti tokios dietos be gydytojo patarimo ir sveikatos būklės stebėjimo, nes gali būti įvairių komplikacijų. Kartu su dieta būtina didinti ir fizinį aktyvumą. Patariama mankštintis apie 60 min. Dienos fizinę veiklą galima suskirstyti į trumpesnius epizodus, praleisti deginant riebalus. Kiekvieno tokio epizodo metu fizinis krūvis turėtų būti vidutinio intensyvumo, kad pagreitėtų kvėpavimas ir žmogus suprakaituotų.

Patariama greitai eiti, bėgti, važiuoti dviračiu, žaisti judrius žaidimus, dirbti sode ar užsiimti kitokia patinkančia fizine veikla.

Maistinės skaidulos — svarbus maisto ingredientas Lieknėjimo Lieknėjimas ar sveika mityba kiekvieną dieną? Dar prieš kelerius metus madinga buvo stebuklas dieta, kuri turėjo užtikrinti greitą svorio kritimas per trumpą laiką. Daugelis iš jų buvo grindžiami beveik bado dozes maisto, todėl gydytojai ragino juos kreiptis į juos atsargiai.

Fizinio krūvio metu didėja energijos suvartojimas, greitėja riebalų mobilizacija ir oksidacija, stimuliuojama termogenezė, mažėja kraujospūdis, didėja didelio tankio lipoproteinų cholesterolio koncentracija, jautrumas insulinui, yra teigiamas psichologinis poveikis. Medikamentų skiriama, kai pacientas laikosi mitybos bei fizinio aktyvumo patarimų, bet svoris nemažėja. Pradėjus gydyti vaistais, būtina toliau taikyti nemedikamentines svorio reguliavimo priemones. Tyrimai rodo, kad po metų proc.

  1. Be cukraus, bet ir dėl svorio
  2. Laikantis dietos, kurią sudaro nedaug angliavandenių turintys maisto produktai, galima greitai numesti perteklinį vandens svorio metimo poveikis sveikatai, tačiau jos laikytis nerekomenduojama.
  3. Lieknėti įkvėpimo

Svorio svyravimai kenkia sveikatai. Aplinkinių šeimos, draugų, medicinos darbuotojų parama yra labai svarbi pacientui stengiantis išlaikyti mažesnį kūno svorį. Patariama vengti situacijų, verčiančių persivalgyti, kontroliuoti savo elgesį jų metu. Būtina nuolat stebėti kūno svorį, bandyti išsiaiškinti, kodėl jis didėja, ir šalinti priežastis. Nutukusiems vaikams nepatariama laikytis svorį mažinančios dietos. Jiems reikėtų daugiau sportuoti, mažiau vartoti kaloringų, mažai maistinių medžiagų turinčių maisto produktų bulvių traškučių, vaisvandenių, saldumynųdaugiau valgyti daržovių, vaisių, siekti, kad svoris augtų lėčiau negu ūgis.

Kol kas nei vienai valstybei nepavyko pažaboti nutukimo plitimo, todėl būtinos bendros visų pastangos, kad nuolatinis persivaldymas ir nejudrus gyvenimo būdas netaptų svarbiausiu mūsų sveikatos priešu. Literatūra: 1. French S. Grabauskas V. Suaugusių Lietuvos žmonių gyvensenos tyrimas.

Health behaviour among Lithuanian adult population, Oster G.